Stockholm

2013-03-31 @ 23:14:50 Allmänt Kommentarer (0)

Är i Stockholm just nu, bloggar när jag hinner! :)


Capture every moment

2013-03-28 @ 21:39:00 Allmänt Kommentarer (0)

Så sött haha!
Här är lite bilder från dagen, är alldeles för trött att skriva en massa haha!

In the end as you fade in to the night

2013-03-27 @ 10:21:57 Allmänt Kommentarer (0)
Har verkligen haft det riktigt svårt de senaste dagarna. Har inte orkat öppna upp böcker eller någonting. Alldeles för mycket press. Så jag kommer förmodligen inte blogga denna veckan.. Men det får vara så nu. Idag ska jag i alla fall ta tag i ett bildarbete behöver ju inte plugga eller så. Och sen ska jag spela lite mer gitarr, började spela igår på kvällen hehe. Nu kan jag spela refrängen till In the end, typ.

We tried our best, turn out the light

2013-03-25 @ 09:25:00 Allmänt Kommentarer (0)
Lite från Instagram
Dagen kommer att bestå utav en massa läxor.. Kommer inte att hinna blogga idag men kanske hinner slänga in ett inlägg ikväll. Nu är det i alla fall snart lov och då kan jag vila lite om jag inte har en massa läxor kvar att göra..
Musik som kommer att spelas under dagen:
Knives & pens
All my heart
Stomach tied in knots
Lost it all
Second and sebring
O.G. Loko
Ohioisonfire
Smashed 


Unforgiven

2013-03-24 @ 14:59:11 Allmänt Kommentarer (0)
Måste säga att jag har sovit så bra i natt, har inte sovit såhär bra på jätte länge. Somnade vid 1 eftersom jag smsade med en kompis typ hela kvällen hehe. Fick en ny säng igår, känner mig mycket tryggare att sova i en större säng men man känner sig såå himla ensam. Tur man har en katt som sover bredvid en hihi.
Jag har inte riktigt listat ut hur mina nya kameror fungerar och jag är lite ledsen för det. De kanske inte fungerar alls :'( Nu ska jag i alla fall äta och titta på Cougar Town, min favorit serie och nu har ju den nya säsongen börjat. Jag kommer nog bli som Jules i framtiden hahha.

But no one said love's not for taking chances

2013-03-23 @ 17:59:18 Allmänt Kommentarer (0)
Vi kan väl säga att jag inte har någon som helst lust att blogga idag..
Eller så orkar jag inte eftersom jag inte har något att skriva om hähä. Men det är lördag idag, trodde det var söndag. Så duktig är jag på att hålla reda på alla dagar:) Nu ska jag i alla fall titta på PLL, har sett alla säsonger nu och väntar på den 4 som kommer ut i juni. Har börjat om så att jag inte glömmer bort allt..
 

Take another picture with your click, click, click, click camera

2013-03-22 @ 22:17:06 Allmänt Kommentarer (1)
Titta vad som kom idag! Imorgon ska jag ut och testa dem, fick för mig att det var två MG med det var en ME också. Batterierna i blixten hade läckt ut men jag lyckades få bort allt så den ska testas och efter många försök så lyckades vi sätta i film i den ena. Det var film i den ena men det visste jag inte så den är nog förstörd eftersom jag råkade ta en bild innan. Menmen.
Hoppas att det inte snöar för mycket imorgon, vill inte ha mer snö.. Hoppas ni har det bra, jag är i alla fall riktigt trött och ska sova nu hehe..

And I've lost all faith in this blurring light

2013-03-21 @ 11:17:30 Allmänt Kommentarer (2)
But stay right here we can change our plight. We're storming through this despite what's right
Vet inte hur många gånger jag har tryckt på replay. Den är så fin, aukustisk.. Underbart. Gillar den andra versionen också men denna.. finns inte ord för det. Nu gråter jag.
 
Ibland känns det fel att säga att ett band har räddad ens liv, det går inte att förklara hur. Men liksom, utan musiken hade jag varit galen. Jag har kärat ner mig totalt i vissa band, och då blir det så automatiskt, de räddade mitt liv utan dem hade jag inte levt. Ibland tror jag det inte, men det kanske är så.

20 mars 2013

2013-03-20 @ 13:10:09 Allmänt Kommentarer (0)
Linne - H&M / Kjol - H&M
Ojj, timmarna har bara försvunnit idag. Sitter här hemma och pluggar, ska göra ett franska prov snart också. Gick ut och köpte 3 filmrullar eftersom kamerorna kommer om nån dag. Har jag tur så kommer de redan imorgon. Men hoppas verkligen att jag får dem denna veckan, tålamod mmm.. 
Igår så köpte jag detta linnet, gick igenom H&M när jag gick hem och fastnade för det direkt. Inte bra hehe. Sen så kom jag på att jag hade en kjol här hemma och det passade ju perfekt. Nu får det gärna bli varmt ute..

I've got the whole world in front of me

2013-03-19 @ 15:44:41 Allmänt Kommentarer (0)
Idag är det tisdag. Bara så ni vet. hähä
Var i skolan idag, satt och pluggade till ett NO prov jag ska ha på torsdag eller nåt. Sen är jag hemma imorgon, skola på fredag och gör prov på torsdag. Sen är jag i skolan på tisdag nästa vecka. Japp, pluggar hemma hur mycket som helst nu eftersom jag inte kan plugga utan att bli stressad i skolan. Skriver inte så mycket om det eftersom det är sååå deprimerande. Men jag vill inte att det ska se ut som att jag är världens lyckligaste för det är jag inte. Eller just nu är jag det, åker kanske till Skåne nästa vecka, sen så är det 1 månad tills vi åker till Stockholm ju. BVB konserten är slutsåld. Eller i alla fall vip biljetterna. Åh det ska bli såå spännande.
Ni kan nog inte ens förstå hur glad jag är haha!

They say that love is forever

2013-03-19 @ 08:38:57 Allmänt Kommentarer (1)
Your forever is all that I need...
Sitter i skolan, alla andra har nationella prov. Men det blev lite förvirrat igår så sitter och pluggar till ett annat prov nu hähä. Eller nu bloggar jag, men väntar på att min lärare ska komma och hjälpa mig if that makes sense.
Och igår så trillade min bok ner i brevlådan, då blev jag glaaad. "You get so alone at times that it just makes sense" åååhh den är så bra. Den fick hänga med till skolan idag, eftersom jag har rast när de andra har rast måste jag göra någonting i en halvtimme.
 
Måste verkligen köpa en fjärrutlösare snart, blir galen på att springa fram och tillbaka och lyckas hitta rätt fokus. Någon som vet någon bra fjärrutlösare till canon 1100d? Alltså helst en där man kan fixa fokusen osv..
Nu ska jag i alla fall plugga vidare, har i alla fall musik på. Sleeping with sirens & black veil brides får vara mina hjältar idag:)) Och nu är det 1 månad kvar tills jag åker till Stockholm med mamma!

And if we climb this high, I swear we'll never die

2013-03-18 @ 14:05:22 Allmänt Kommentarer (2)
Uuui, spände åt tandställningen idag. Det skulle bara göra lite ont, jo vi kan ta det gånger 1000.
Har precis tagit lite bilder as you can see. Jag blir aldrig bra på bild, anledningen till att ingen vill ta bild på mig jao. Körde på platt hår idag eftersom det är så fint, hehe. Det ända dåliga är att man ser utväxten mycket mera, vilka problem jag har. Näh få ta och gå till frisören snart och fixa resten av håret, det ska bara bli ljusare nu. Drömde att jag hade långt ljusbrunt hår med rosa dipdye.. mm vackert. Och sen nu när vi ändå snackar hår så måste jag säga mitt hår luktar melon. Använder Urban "get your bangs straight" av Björn Axén. Åh så gott det luktar. Kör hela håret hehehe.

James Dean & Audrey Hepburn

2013-03-17 @ 17:14:25 Allmänt Kommentarer (0)
Lite bilder från min Instagram.
Har inte hunnit blogga nu på ett par dagar, och dessutom har jag inga bilder eller något att skriva om. Åkte hem till mamma för ett par timmar sedan, har mest pluggat idag.. Vi vann auktionen på tradera, la ju ett bud på en kamera. 2 faktiskt, 2 kameror 3 objektiv och en kameraväska. Hoppas att allt funkar som det ska. Min lillebror sken upp som en sol när jag berättade om det :)
 
 

It's all done for you

2013-03-15 @ 16:14:34 Allmänt Kommentarer (6)
Jacka - H&M / Linne - Gina Tricot
Canon EOS 1100D + Canon EF 50/1,8 II

Pretty little liars

2013-03-15 @ 14:25:35 Allmänt Kommentarer (0)
Det är svårt att gå förbi alla sötsaker haha. Kom iallafall nyss hem, tur att ica ligger så nära. Det är ju fredag aka. ätavadduvilldagen. Och idag har jag druckit kaffe hela dagen pga. att jag sover för dåligt. Inte så bra, men jag somnar ju hela tiden :/
Nu ska jag titta på PLL :)

Zoom into me

2013-03-15 @ 13:42:31 Fotografi Kommentarer (0)
Vet inte riktigt vad jag gör när jag tar bilder haha!
Fixade till min jacka, nu är det vår. Eller det ska ju vara vår men det snöar igen. Usch, booort nu tack. Ska gå ut och handla lite, mjölken är slut, kattmaten är slut och vi har inget godis. Näh godis ska jag inte äta, inte bra för tänderna. Särskilt inte nu när jag har tandställning. På måndag ska jag in till tandläkaren kom jag på nu. Hoppas jag skött mina tänder bra, fast jag vet hur glömsk jag kan va på kvällarna :O hehe

Vintage

2013-03-14 @ 20:48:00 Allmänt Kommentarer (0)
Tjo! Har blivit lite sugen på att köpa en analog kamera, så vi tittade lite på det idag. Budat på en, hoppas jag vinner hihi. När jag väl har köpt en så ska jag köpa mig ett par filmrullar. Jag har aldrig fotat med en analog systemkamera, det känns nog annorlunda i alla fall. Nu ska jag sova, har sovit så dåligt de senaste nätterna.
KÄLLA

All of my heart

2013-03-14 @ 10:11:31 Allmänt Kommentarer (0)
Urgh, Kellin Quinn är liksom min nya "crush". Haha, de kommer en efter en här asså.
Liksom hallå, hur kan man inte tycka om detta? Snälla, jag vill ha denna på min spotify nuuu!
 
Och denna går jag och sjunger på hela dagarna :)
 
Kärlek till denna låt.
 
Nu ska jag i alla fall åka in till stan och hämta några böcker jag glömde hos mamma. Åt nyss lite frukost, var inte så hungrig som jag trodde haha. Näh nu måste jag gå :)

Night

2013-03-11 @ 21:51:27 Allmänt Kommentarer (0)
Bilden skulle ju se fin ut! Det såg så mycket bättre ut i mitt huvud haha!
Detta är mina grejer som står vid min spegel, som är trasig dessutom. Ljus, läppstift, läppbalsam och en vässare. Måste säga att jag inte använder detta läppstiftet, alla ser så fina ut i rött läppstift men det gör inte jag. Livet är orättvist.. Så nu får det stå där som dekoration haha! Detta inlägget kändes meningslöst:) hehe
Godnatt!

Je vous assure..

2013-03-11 @ 17:18:00 Fotografi Kommentarer (0)
Ni vet när man ska gå ut och fota och man glömmer minneskortet. Det hände mig idag. Suck..
Tog fram mitt minneskort när jag kom hem och fotade lite inne istället. Hittade en massa diktböcker. Liksom, väntan på att min bok ska komma (Charles Bukowski, You get so alone at times that it just makes sense). Boken var slut överallt, den finns inte längre. Inte på biblioteket eller någon annanstans. Tack ebay för att du finns.

10 mars 2013

2013-03-10 @ 19:59:49 Allmänt Kommentarer (0)
Oskarp bilden blev då!
Idag har jag inte gjort så mycket, tänkte gå ut och fota men det blåste så mycket när jag gick ut så jag gick in igen haha! Sen har jag spelat sims 3 ganska mycket den senaste tiden. Vill köpa Universitetsliv men det får vänta 1 vecka till.. Imorgon är det i alla fall skola men jag börjar vid 9 så det gör inte så mycket förutom att vi har så långa dagar.. suck.. Nu ska jag krypa ner i sängen och spela sims hihi :)

2013-03-09 @ 22:21:51 Allmänt Kommentarer (3)
Just nu så vill jag gråta, YOHIO vann inte. Jag skippade DSDS för att se honom, tittade på hela melodifestivalen. Så besviken är jag.. Usch..
Dessutom var det första live showen i DSDS, och så missade jag den jaha.. Får kolla imorgon istället.
Nu sitter jag och kollar på Låt den rätte komma in. Sjukt bra film tycker jag.
Gick och fikade med mamma idag, gud så gott det va! :)
DSDS är Deutschland sucht den superstar ;) Bill och Tom Kaulitz är med i juryn så det är liksom ett måste att kolla på haha! :)

Breakfast

2013-03-09 @ 09:39:12 Allmänt Kommentarer (2)
Godmorgon!
Åt frukost för en liten stund sedan, vaknade tidigt idag.. Fast jag somnade rätt tidigt igår eftersom jag var så trött. Idag ska jag i alla fall inte göra så mycket, kanske ska gå en vända på stan men det gör jag nog lite senare. Men nu ska jag spela sims 3 hihi:)

Strawberry & chocolate

2013-03-08 @ 14:11:02 Allmänt Kommentarer (0)
Firar den internationella kvinnodagen med att äta jordgubbar med choklad på! HIhi perfekt :)

Favorit musik

2013-03-07 @ 21:15:15 Allmänt Kommentarer (0)
Här är mina favorit låtar som oftast spelas i mina hörlurar c:
 
1. Of mice & men - My understandings Mellan alla metalcore låtar så finns den här fina låten c: Älskar alla låtar men den här är den bästa :)
2. Black veil brides - Lost it all Deras nya album var såå mycket bättre än förväntat, lost it all fastnade direkt i huvdudet hihi :)
3. Tokio Hotel - Phantomrider TH har jag lyssnat på sedan 06, men blev ett fan aka. Alien 07. Phantomrider eller Geisterfharer som den heter på tyska är en stor favorit!
4. Angels & Airwaves - Secret crowds Får tacka One tree hill för detta, jag hade programet på i bakgrunden helt omedvetet sen hörde jag denna underbara låt :)
5. Metro Station - Kelsey Letade upp en massa band jag lyssnade på för något år sedan, Metro station var en stor favorit hih :)
 
Detta är i alla fall låtarna jag lyssnar på oftast :) Har ni några musiktips så kan ni kommentera!

you turned into a pretty waste of my time

2013-03-06 @ 21:16:40 Allmänt Kommentarer (1)
Jag avslutar denna trevliga kväll med en kopp te, Earl grey för att vara exakt! Kvällen bara flög iväg och jag blev helt plötsligt hur pigg som helst, så jag får sitta och redigera lite i photoshop tills jag somnar tror jag.
Har suttit vid tumblr i flera timmar, som vanligt. Hittade DENNA videon, satt och skrattade i en halv evighet :) Jag visste inte om det var Austin först men det kanske det är haha.
Har verkligen inget att skriva ju, känner att min kreativitet står på 110%, eller inte..
Seremedyshadow @ Instagram

JellyBean

2013-03-06 @ 16:30:22 Allmänt Kommentarer (1)
Haha, han ser ju sjukt rädd ut! Han blir så stressad när man tar upp honom :/

Vårkänslor

2013-03-05 @ 12:36:19 Allmänt Kommentarer (1)
.. Eller kanske sommarkänslor? haha
Bestämde mig för att baka, kladdkaka blev det. Frosting och jordgubbar blev det till :) Har inte smkat än, först lunch sen ska jag äta min chokladkaka i vårsolen! Åh vilket fint väder vi har.
Här har vi min lille plutt JellyBean :)

3 mars 2013

2013-03-03 @ 16:48:11 Allmänt Kommentarer (0)
Äntligen börjar våren närma sig! Idag gick vi ut en vända, tog med kameran och fotade lite :)
Igår så var vi på kalas, min kusin fyller 18 imorgon. Åt god mat och fikade, potatisgratäng och kälknöl. Till fika blev det schwarzwald tårta, min favorit!
Nu när det börjar bli varmare så ska jag börja fota mera, fotoutmaningen har jag nästan glömt bort..

Strength

2013-03-02 @ 13:28:30 Allmänt Kommentarer (0)
Hellu, här är några bilder från min Instagram.
 

Follow on Bloglovin
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide